woensdag, januari 24, 2007

Gerookte zalm

Mijn voorbije loop- & blogweek zal het jaaroverzicht 2007 zeker niet halen. Te druk op het werk, te veel ongeplande dingen die de kop op steken net op de wel geplande loopmomenten, te ... Maar ja, we doen ons best hé. Trouwens, proficiat voor al die "die hards" onder jullie die het niet konden laten om de weergoden te trotseren, pet af.


Gisteren weer een loopje afgewerkt. Ik vind het bijzonder prettig om in de kou te gaan lopen. Alleen heb ik zo mijn vragen of het wel zo goed voor de gezondheid is. Het zit namelijk zo: het is me de laatste weken al opgevallen, bij deze koude nog eens zo erg, dat wanneer ik na het lopen mijn reflecterend hesje uitdoe er een geur van gerookte zalm mijn neus prikkelt. Ik had er geen aandacht aan geschonken ... tot gisteren. Moest ik gisteren wat verse vis tijdens het lopen bij me gehad hebben, had ik deze gerust op de markt als gerookte vis kunnen verkopen.
Ik geloof dat de Belg, sinds de laatste oliecrisis, massaal overgeschakeld is op hout - en bij sommigen op alles wat brandbaar is - als brandstof voor de stoof.

Misschien moet ik subsidies aanvragen om een onderzoek uit te voeren naar de vraag van het meest ongezonde: roken of lopen? neen, al rokend lopen of lopend roken is geen optie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Af en toe een douchke kan zeker geen kwaad hihi. Nee serieus, komt dat niet door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen eerder dan door de temperatuur?

Anoniem zei

alles wat in de stoof kan verbranden wij!
By the way ... heeft er iemand mijn schoonmoeder gezien?