woensdag, maart 14, 2007

Marathon

Mijn avondlectuur van het moment: Marathon, naar de gelijknamige documentaire van Canvas, geschreven door Coach Paul.
Ik houd wel van Coach Paul's schrijfstijl, vlot leesbaar, niet teveel poespas en "to the point".
Enfin, ik vind het best interessant. Alleen ... - dit gevoel had ik ook bij het kijken naar de afleveringen - je zou haast vergeten dat lopen ook plezant kan zijn! Het werkt op deze manier niet echt motiverend. Maar je moet alles in het juiste kader bekijken, de grote les die ik hieruit leer is: dat je je nooit maar ook nooit in zulk een avontuur mag storten en zeker niet zonder begeleiding. Je mag niet vergeten dat deze mensen de meest optimale begeleiding hebben gehad. Van 0 tot 42 zal zeker over een paar jaar gespreid moeten worden. Ik zal deze les in gedachten houden nu ik terug aan het opbouwen ben.

BTW: ik ben eens benieuwd of jullie je aan de oproep van gisterenavond houden om deze week, omwille van de slechte luchtkwaliteit, niet meer langdurig te sporten - en dan noemden ze op het journaal specifiek "joggen"?

Geen opmerkingen: