woensdag, maart 14, 2007

Stof tot nadenken

Om nog eens terug te komen op het stofdeeltjesalarm van deze morgen: vanmiddag heb ik een professor van de Leuvense Universiteit horen verklaren dat het aantal fijnestofdeeltjes in de lucht dat wordt veroorzaakt door ons binnenlands verkeer maar een paar procenten uitmaakt van het totaal. Het aandeel van het verkeer in het buitenland is aanzienlijk groter en de grootste brok komt van buitenlandse industriegebieden. Een vermindering op een paar procenten lijkt me dan ook een druppel op een hete plaat.
Versta me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen het feit dat we met z'n allen de eigen verantwoordelijkheid moeten opnemen. Maar het wordt eens tijd dat we ook moeten beseffen waar de beslissingen van deze aard moeten genomen worden. Belgiƫ en Vlaanderen en ... zijn niet meer dan een gehucht van een groter geheel. De "Hotshots" in Brussel verliezen stilaan hun glans.

Ik hoop alleen maar dat jullie niet bij die enkele duizenden zijn die vandaag op de bon geslingerd zijn.

1 opmerking:

Johan zei

Stof of geen stof, ik loop toch mijn kilometerkes. Smog of geen smog, ik rijd meestal wel iets te hard. Hopelijk na vandaag ook nog steeds zonder bon.