vrijdag, november 10, 2006

Steekje hier, steekje daar

  • Start: 18:43
  • Weer: Bewolkt
  • Temperatuur: 8° C
  • Afstand: 7.560 m
  • Duur: 00:41:40
  • Gem.snelheid: 10,89 Km/u
  • Max.snelheid: 12,9 Km/u
  • Gem.HF: 150 Bpm
  • Max.HF: 169 Bpm
  • Rust HF: 43 Bpm
  • Gewicht: 71,90 Kg
  • Verbruik: 669 Kcal
  • Effect: 3,4 (zie verklarende tabel trainingseffecten)
  • Nachtrust: 3 (eindelijk)

    De eigenlijke drempeltraining: 10' WU, 20' aan 12,2 Km/u, 10' CD
Weten jullie of er al een wetenschappelijke verklaring is voor de steek?
Ik heb hier namelijk nooit last van, behalve gisteren dan. Vanaf de warming up werd ik gezegend met 2 steekjes, allebei aan de rechterkant. Eéntje vlak onder de ribben en de ander vlak boven de heup.

Even een retrospectieve introspectie:
Aan zuurstofgebrek kan het niet liggen aangezien ik het van in het begin had. Ik ben dan ook onmiddelijk bewust laag en gecontroleerd gaan ademen.
Het zou aan het feit kunnen liggen dat ik ben gaan lopen met een hongergevoel of aan het feit dat ik gisteren wat teveel thee heb gedronken waardoor de vochtafdrijving iets te groot was.
Ik weet het niet, ik wil hier ook niet te sissi-achtig over doen, maar 40 minuten daarmee rondlopen is echt geen pretje. Trouwens van het moment dat ik stopte, waren de steken ook weg.

Wat er ook van zij, in de toekomst ga ik mij beter wapenen, ik steek gewoon terug!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

er zijn enkele theoriën over die 'steek', maar niet allemaal houden ze steek. De enige steek waar wetenschappers met stellige zekerheid verklaringen kunnen over afleggen is de wespensteek, maar best steek je in dat geval niet terug!

Anoniem zei

danku wel.
Het was ook niet echt de bedoeling om jullie van het lopen af te helpen. Want dan lien hier thuis 2 stresskonijnen rond, mochten ze niet 2dagelijks kunnen gaan lopen denk ik. :)

liselotte

Bruno zei

Als ik last heb van steken, steek ik mijn zonnebril op. Maar ik vermoed dat het dan de zon zijn die aan het steken is.
Het belangrijkste is dat het niet blijft opkomen tijdens de volgende trainingen. Heb zelf soms ook van die 1-malige pijnen die even bizar verdwijnen als ze gekomen zijn.