woensdag, november 29, 2006

Niet zo gemakkelijk

  • Start: dinsdag 29/11 17:23
  • Weer: Regen
  • Temperatuur: 14° C
  • Afstand: 7.410 m
  • Duur: 00:56:24
  • Gem.snelheid: 7,88 Km/u
  • Max.snelheid: 10,0 Km/u
  • Gem.HF: 129 Bpm
  • Max.HF: 137 Bpm
  • Rust HF:
  • Gewicht: 71,65 Kg
  • Verbruik: 492 Kcal
  • Effect: 2 (zie verklarende tabel trainingseffecten)
  • Nachtrust: 2,5
Ontgoocheling... heb je die snelheid gezien?
Er is een reden voor, ik heb mijn uitslag van de inspanningstest ontvangen:
Omslagpunt: 160
D1: onder 130
D2: 130-145
D3: 145-160
I: boven 160
Mijn gevoel en mijn archief van hartslagmetingen gaan voor alle waarden naar een +5. Gevolg: ik heb de grootste moeite om onder die 130 te blijven. Bijvoorbeeld zondag heb ik ongeveer dezelfde afstand gelopen met een gemiddelde van 3 slagen hoger, dit resulteerde in een snelheid die 2 km/u hoger lag dan nu.

Het leuke aan dit verhaal is dat men mij adviseert om gedurende de volgende drie maanden niets anders te doen dan d1 trainingen (afwisselend van lengte) met 1 x per week een blokkentraining waar korte stukjes d2 in voor komen. Niet leuk!
Ik ben verre van een expert en ga hetgeen hierboven staat ook niet tegenspreken en braaf proberen wat men mij voorschrijft. Ik hoop dat ik het ga volhouden.
Misschien moet ik eens op zoek gaan naar interessant gezelschap om het geheel wat op te vrolijken. Die schilpad op rust misschien?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

ik zou toch ook en beetje weerstandstraining inbouwen hoor! (tenzij je binnen 3 maand een marathon zoekt te lopen misschien)

Anoniem zei

Altijd maar in D1 lopen lijkt mij ook niet echt motiverend, het heeft inderdaad wel zijn nut op langere termijn maar een beetje afwisseling mag toch wel.

Anoniem zei

Net zoals Marc zegt, moet je jouw trage duurlopen afwisselen met intervals (één per week is waarschijnlijk voldoende), anders gaat het lopen vervelen. Bij mij lukt het trager lopen ook steeds beter, was wel even wennen maar blijkt noodzakelijk te zijn.

David aka Letman zei

Traag lopen is een zeker must om een goede basis op te bouwen maar enige variatie om het leuk te houden kan zeker geen kwaad! Succes.

Bert zei

Volhouden die LSD's,
in 't begin is het inderdaad traag, maar na een tijdje 'loopt' je snelheid sowieso op!
Laat je lichaam wennen.
Suc6!