woensdag, oktober 11, 2006

Treshold (ultieme poging)

Gehele training:

  • Start: 19:16
  • Weer: Zon
  • Temperatuur: 19° C
  • Afstand: 7.850 m
  • Duur: 00:43:24
  • Gem.snelheid: 10,85 Km/u
  • Max.snelheid: 12,70 Km/u
  • Gem.HF: 145 Bpm
  • Max.HF: 169 Bpm
  • Rust HF: 46 Bpm
  • Gewicht: 73,60 Kg
  • Verbruik: 495 Kcal
  • Effect: 4,6 (zie verklarende tabel trainingseffecten)
  • Nachtrust: 1,5 (lieve Emma!)

Eigenlijke Tresholdtraining:

  • Afstand: 4.150 m
  • Duur: 00:20:54
  • Gem.snelheid: 11,86 Km/u
  • Gem.HF: 158 Bpm

Eindelijk de lang verwachte training afgewerkt!
Dit was dan de voorlaatste training voor zondag, de onzekerheid slaat weer toe. Ik was trouwens niet zo tevreden over deze beurt. Te hoge hartslag, redelijk verkrampt op de benen. De oorzaak? De temperatuur misschien, ik ben normaal gewoon om in frissere temperaturen te lopen aangezien ik telkens 's morgens ga, het was dus nog verrassend warm.
Of lag het aan het feit dat ik het niet zo leuk vond om op mijn parcours te gaan lopen, pikkedonker, geen enkele verlichting, geen huizen, dwars door het bos. Nu, een echte angsthaas kan je me niet noemen, maar ik voelde me toch niet op mijn gemak. Het is het eikelseizoen en die fijne dingetjes zorgden ervoor dat je achter elke boom of struik wel iets hoort ritselen. Bijgevolg doe je niets anders dan van links naar rechts kijken (nvdr met hoofdlamp), het moest toch maar eens zijn...
Ik ben dus genoodzaakt om een alternatief te gaan zoeken, want zo doe ik dit echt niet graag. Een piste of zo is uitgesloten omdat ik vooral 's morgens wil lopen om mijn familie niet al te zeer te belasten. De openbare weg is ook uitgesloten, het nadeel van op de buiten te wonen is dat op vlak van de verkeersveiligheid je het gevoel hebt dat je in het wilde westen woont. Ik heb trouwens al twee keer de berm in moeten springen, anders was ik nu waarschijnlijk met Lucifer aan het kaarten.
Suggesties zijn altijd welkom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

't Eikelseizoen, is dat de tijd van 't jaar dat je op eikels moet gaan stemmen? Of heb je het over de favoriete maaltijd van de eekhoorntjes?
En wees niet te hard voor jezelf ... die training was best wel ok!

Bruno zei

De wintermaanden zijn heel leuk maar ook heel donker.
Zelf loop ik regelmatig op de westvlaamse binnenwegen in den donker. Dankzij mijn kledij kreeg ik wel bij mijn buren de naam "kanariepietje" dit door de combinatie van fluo vest + blinkend rood lampje aan mijn arm + reflecterende achterzijde van mijn pet + reflecterende armband. Hoedanook : sinds die kledij zijn de wegbermen bruno-vrij geworden en groeit het gras veeeel beter